Rotterdam beperkt Wmo-vervoer om leerlingenvervoer te ontzien
De gemeente Rotterdam beperkt het Wmo-vervoer om het leerlingenvervoer weer op de rails krijgen. Wmo-reizigers kunnen tijdens de spitsuren van de scholen geen gebruik meer maken van het Wmo-vervoer. Urgente ritten worden hiervan uitgezonderd.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
ik denk als je de mensen een normaal salaris geef en niet het minimum loon dat er misschien weer chauffeurs terug komen een hoop chauffeurs zijn ergens anders gaan werken voor het salaris zelfs een vakkenvullen bij een supermarkt verdien meer dan een taxichauffeur
Met andere woorden, de gemeente gaat niet voor kwaliteit, maar weer voor de prijs met slechte service/kwaliteit.
En de centrale maakt 1 rekening voor de gemeente..
Ik denk mooi, hier heeft iedereen wat aan..vooral de lokale ondernemers.
De reactie van de gemeente, wij willen werken met 1 ondernemer met 1 aanspreekpunt. (In de aanbesteding stond toch echt, met medewerking van lokale ondernemers, als onderaannemer). Ik werd nog net niet uitgelachen. Maar de centrale is toch een aanspreekpunt.
Het resultaat, de aanbesteding is gegaan naar 1 ondernemer, ZONDER ONDERAANNEMERS, of tegen uitgeklede prijzen!
Tijdens het WVG vervoer konden de ouderen en mindervaliden hun eigen vervoerder uitzoeken, laat dit weer terugkomen.
Weer heel veel problemen opgelost!
Ik heb op een aanbesteding gereageerd, waarvan de regie bij 1 centrale ligt. Ik had me ten doel gesteld, alle lokale ondernemers hierin mee te laten doen, geen provisie, geen winstdeling, gewoon de uren declareren bij de gemeente van de centrale, die daadwerkelijk gewerkt zijn.
Lokale ondernemers declareren bij de centrale…
Ik kan alleen maar zeggen,verhoog de contracten zodat de taxibedrijven kunnen investeren in wagenpark en chauffeurs. Die chauffeurs zijn er wel. Andere oplossing is ,laat de ouders zelf vervoer regelen.
De opmerking stop meer kinderen in wagens werkt niet. Het aantal km en tijd stijgt dan en de kinderen komen alsnog te laat. Maar laat niet de oudjes de dupe worden van de achterlijk lage aanbestedingen.