Taxionspot wil Eindhovense taximarkt veroveren
Twee studenten die met hun eigen onderneming de Eindhovense taximarkt bestormen. Dat is het verhaal van Sabur Mortazawi en Sofia Kouhestani. Met Taxionspot heeft het tweetal een eigen vervoersbedrijf opgericht. Ze vergelijken zichzelf met Uber, maar dan beter. Over een paar maanden willen ze minimaal vijftig procent van de Eindhovense taximarkt in handen hebben. In een uitgebreid gesprek met TaxiPro beschrijven ze hoe ze die doelstelling gaan realiseren. “Als je te grote stappen maakt, kan het snel misgaan.”
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
En zo ontwikkelen zich in iedere stad één of meer app oplossingen. En als die volume hebben worden die straks ‘weg gekocht’ door grotere multinationale bedrijven als Uber. Het wordt tijd tijd voor een ‘Coöperatieve Vereniging UA, waarbij groepen chauffeurs aan hun eigen ‘bezit’ kunnen werken. Het bestuur wordt dan gebruikt als dienstverlening aan de chauffeurs en ook zij kunnen lid zijn.