MaaS België 2021: call for papers over het reizigersperspectief
Vaak wordt Mobility as a Service (MaaS) gezien als een technische oplossing. Het is echter te betwijfelen of een reiziger wordt overgehaald om zijn reisgedrag te veranderen door een goed werkende app. Hoe is het gewenste reisgedrag wel te faciliteren? En waar zit nog laaghangend fruit?
Op 7 december 2021 vindt het MaaS Congres België plaats in Antwerpen. Ditmaal staat het reizigersperspectief centraal. MaaS is namelijk niet zozeer een technische oplossing, maar een middel om ervoor te zorgen dat reizigers duurzamer en slimmer op pad gaan. Denkt u dat u met uw kennis, ervaring of onderzoek een bijdrage kan leveren aan deze vierde editie? Dan vragen wij u een paper in te sturen.
Thema’s
- Hoe verander je het gedrag van reizigers?
- Waar heeft de reiziger behoefte aan?
- Welke rol speelt parkeerbeleid of hubs hierbij?
- Welke werkgeversaanpak werkt goed om het reisgedrag van forenzen te veranderen?
We horen ook graag over ervaringen, om zo MaaS in België verder te helpen. We zoeken daarvoor dit jaar ook juist laaghangend fruit. Welke weinig ingrijpende maatregelen en stappen zijn te zetten om veel te bereiken?
Bijdrage
Er spelen nog veel meer vragen waarop een antwoord gezocht wordt. U kunt een bijdrage leveren voor het congres door middel van onderstaand formulier. Doe dit zo snel mogelijk, maar uiterlijk 20 augustus.
Het hoeft nog geen volledig paper te zijn, een concreet voorstel/samenvatting is in eerste instantie voldoende. De inzenders van de beste bijdragen worden uitgenodigd om hun ideeën uit te werken en om een presentatie te verzorgen op het MaaS Congres, in het najaar van 2021. We maken graag ruimte voor verdieping.