OV ombudsman: ga in gesprek over opzet OV-studentenreisproduct

Reizigers in bus met mondkapje (bron: OV-NL)
Persfoto voor campagne Het OV is OK

Een gesprek over de opzet van het OV-studentenreisproduct zou vanwege de ontwikkelingen rondom corona verstandig zijn. Niet alleen reizen scholieren en studenten nu door de crisis veel minder, maar online lesgeven zou wel eens normaler kunnen worden in de toekomst. Die ontwikkelingen hebben veel impact op het gebruik van de OV-studentenkaart. Daarom is het van belang om het proces van tijdelijk stopzetten van het reisrecht en de informatievoorziening daarover tegen het licht te houden, net als de opzet van dit product, waarbij die is verbonden aan de studiefinanciering. Dit schrijft de OV Ombudsman in de rapportage over het derde kwartaal van 2020.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Inge Jacobs

1 reactie op “OV ombudsman: ga in gesprek over opzet OV-studentenreisproduct”

Jonkervoort|20.11.20|00:03

Duidelijk dat de OV-ombudsman vrij weinig begrip heeft van het onderwijs. Hoorcolleges waren vrijwel altijd al online te volgen. Studenten die dat wilden, volgden onderwijs dus al online. Werkgroepen online geven blijkt in de praktijk nauwelijks mogelijk (daarom hebben we nu alleen nog hoorcolleges), en zullen op locatie blijven. Studenten zullen dus gewoon weer terugkeren in het OV, als ze die kans tenminste krijgen, wat de OV-ombudsman ze dus wil ontzeggen?