Één app

Qbuzz haalt eigen reisapp offline en start samenwerking met 9292

Qbuzz integreert zijn diensten voortaan in de 9292-app. Foto: Shutterstock, xlaura

Qbuzz stopt met het verstrekken van reisinformatie via de eigen app. De vervoerder is tot de conclusie gekomen dat het voor reizigers niet handig is om voor bepaalde diensten, zoals het openbaar vervoer, allemaal verschillende applicaties te moeten gebruiken. Daarom haalt Qbuzz de eigen reisapp offline en integreert het zijn diensten voortaan in de 9292-app.

“Reizigers zijn geholpen met één goede reisapp die onafhankelijk kan functioneren in dienst van de reiziger, in plaats van een veelvoud aan keuzes”, concludeert Qbuzz in een persbericht. De vervoerder zegt zich te willen focussen op de eigen core-business. “En dat is reizigers naar hun bestemming brengen.”

Rich Singh, senior manager Marketing en Reizen, voegt daar aan toe: “Met 9292 als partner ligt de focus volledig op een soepele reis met voornamelijk de bus, tram en trein.” Qbuzz hoopt dat door de samenwerking met 9292 reizigers nog beter kunnen rekenen op gebruiksvriendelijkere reisadviezen.

Flexvervoer

Daarnaast is 9292 bezig om de reisplanner uit te breiden met meer flex-mogelijkheden. “Met flexvervoer worden grotere gebieden in Nederland bereikbaar”, zegt Tania Rademaker, Sales en Business manager van 9292. “Daarmee is flexvervoer een goede stap in de richting van reizen op maat. Hoe fijn is het dat door deze toevoeging reizigers op één plek hun volledige reis kunnen regelen. Van het plannen van de reis, tot het kopen van hun vervoersbewijs.”

Het bedrijf hoopt in de toekomst nog meer samen te kunnen werken met andere vervoerders om de reiziger zodoende van informatie te voorzien met behulp van één reisapplicatie.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Onderwerpen: , ,

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor Mobiliteit.nl