Uitgifte Boordcomputer Taxi-kaarten last van Diginotar-kwestie
De uitgifte van kaarten voor de Boordcomputer Taxi dreigt vertraging op te lopen door de Diginotar-affaire. Diginotar was via een Europese aanbesteding aangetrokken als producent van de beveiligingscertificaten. Hiermee wordt bijvoorbeeld gecontroleerd of een echte chauffeurspas gebruikt wordt in de BCT.
Nu Diginotar hofleverancier af is, moet er een nieuwe autorisatiedienstverlener worden gezocht, zo meldt Computable. De Inspectie Verkeer en Waterstaat kan nog niet aangeven of de planning moet worden aangepast. Eind dit jaar zouden de eerste taxichauffeurs en -ondernemers met zo’n nieuwe kaart moeten gaan werken. Binnen 2 jaar moeten alle passen omgewisseld zijn.
IVW
Volgens een zegsman van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, die de communicatie rond Diginotar coördineert, brengt de Inspectie Verkeer en Waterstaat de gevolgen van het in de ban doen van Diginotar in kaart.
Ook bij het Kiwa Register, dat een belangrijke rol speelt bij het verstrekken van vergunningen en informatie aan taxibedrijven, is bij de woordvoering niet bekend hoe groot de vertraging zal zijn die de uitgifte van nieuwe chaufffeurpassen oploopt. Wel moeten alle certificaten worden vervangen.
Boordcomputer Taxi
Het concept van het project Boordcomputer Taxi is gebaseerd op het gebruik van een Public Key Infrastructuur (pki)-infrastructuur op basis van smartcard technologie met digitale certificaten. De pilots die met het apparaat vanaf 1 oktober gedraaid gaan worden gaan wel gewoon door.
Bart Pals
Lees ook: Uitgifte kaarten Boordcomputer Taxi: 6 maanden vertraging
Maar eeeeeeehhhhhhhhh, we wachten nog steeds op de nieuwe chauffeurspas …
Maar eeeeeeeeeeehhhh, we wachten nog steeds …
Overheid stelt start Boordcomputer Taxi uit Het smartcardproject Boordcomputer Taxi loopt ongeveer zes maanden vertraging op. Oorspronkelijk zou het project in gaan op 1 oktober 2011, maar omdat de boordcomputerkaarten gebruik zouden maken van Diginotar-certificaten, moeten die allemaal worden vervangen. Dat schrijven minister Donner van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en minister Opstelten van Veiligheid en Justitie vandaag in een brief over de Diginotar-aanpak aan de Tweede Kamer
Ik betwijfel het bericht van Ricardo. Het is een raar bericht. Ik heb natuurlijk ook mijn contacten met de IVW en het blijkt nergens uit, dat ze al begrijpen dat de BCT op voorhand al een doodgeboren kindje is, in ieder geval een zwaar gehandicapt kindje en zeker niet levensvatbaar. Maar het doet voor alle partijen die er steeds in hebben gelooft, natuurlijk heel erg veel pijn, om dat toe te geven.
@Ricardo,
Kun je daar wat meer over vertellen.
Groet, Cor.
Heb net kontact gehad met IVW, hele BCT is van de baan.
Arme fabricante die daar hun tijd en geld in hebben gestopt
we gaan gewoon op de ouwe voet verder.
Waar gaat dit heen !!!!!!
en zoals in Noorwegen waar de hele taximarkt naar de donder is geholpen !!!!!!
waar alleen de semi overheids bedrijven zijn overgebleven……
daar zit toch genoeg poen!!!!!
Bedankt KNV !!!!
Maar waar is die slimmerik dan? Ik heb het geld niet voor een procedure tegen de staat..
Haha nu al vertraging.. dat is een grote verrassing!
En maak je niet druk om die BCT. Eén slimmerik die bezwaar aantekent wegens schending van de privacy-wetgeving en het hele traject loopt jaren vetraging op, of wordt afgeblazen. In geeneen beroepsgroep weet de overheid continu waar je je bevindt, dus waarom zou dit in de taxi-business wel kunnen.
Kijk maar wat voor zooitje ze er in den haag van maakten om de tariefstructuur aan te passen en nu weer terug te draaien; domheid is daar onbegrensd.
Met de nieuwe chauffeurspas geeft U politie, I.M, I.V.W. , de mogelijkheid 24 uur per dag het hele jaar door U te bespioneren d.m.v. of met de B.C.T.
Het is de bedoeling dat U automatisch een bekeuring thuis gestuurd krijgt wanneer de BCT een overtreding constateert ! De taxibranche wordt als proefkonijn gebruikt!
De hele Taxibranche wordt kennelijk gezien als een grote criminele bedrijfstak door de overheid.
Chauffeurs en ondernemers wordt wakker. BCT moet je zelf allemaal gaan betalen ook !
Juridisch hebben we denk ik wel een sterk punt als we massaal weigeren onze chauffeurspassen om te ruilen zolang de overheid niet het complete verhaal waar kan maken.
Dat wil zeggen dat de BCT leverbaar moet zijn inclusief het complete prijskaartje. En zodra dat apparaat er is, dán kunnen we onze passen omwisselen. Niet eerder! Je mag toch op z’n minst weten waar je die pas in moet steken..:) .
Is het waar dat de BCT op z’n vroegst pas in 2012 leverbaar is? Zo ja, waarom is er in de media dan geen aandacht voor deze dwaling van de overheid waarbij nieuwe chauffeurspassen nog niet leverbaar zijn, de BCT eigenlijk nog niet bestaat en deze zich ook nog in een testfase bevindt. Wel heb ik een brief heb waarin staat dat per 1 Oktober begonnen wordt met de introductie van digitale kaarten voor BCT’s die nog niet bestaan. Dit hoeven we toch niet te accepteren?????
.
Jongens maak je niet zo druk. De BCT is ook nog niet leverbaar. wat moet je dan met een digitale pas. Quipment levert op zn vroegst 2e kwartaal 2012. Waarschijnlijk weet Den haag dit niet os ze houden zich (weer) dom.
Het zijn gewoon een stelletje lapswanzen daar in Den Haag.
Ze weten totaal niet waar ze mee bezig zijn en zaaien onmdertussen overal aleen maar onrust met halve communicatie, terwijl ze zelf niet eens weten wat ze aan het doen zijn.
Intriest!!
Slechts 1 bedrijf die Taxi kaarten levert?
Slechts 1 bedrijf die Taxi passen verstrekt?
Is dat marktwerking?
Was dat bij werkmappen ook niet zo?
Gaat alles goed met de BCT ?
Slechts 1 bestuur bij K.N.V. die doof is voor hun achterban en ook nu op de Dignotar affaire
weer niet reageert ?
Gaat dit ons niet aan dan? Krijgen we soms iets gratis voor niets?