Programma derde editie Congres Contractvervoer is bekend
Het programma voor de derde editie van het Congres Contractvervoer op 18 september 2014 is bekend. Schrijf je nu in voor dit onderdeel van de Nationale Taxidag 2014 in Maarssen (Utrecht). De doelgroep van het congres is zowel personenvervoersbedrijven als opdrachtgevers van contractvervoer bij de overheid en zorgverzekeraars. Diverse topsprekers geven een presentatie over zaken die spelen in het contractvervoer. De sprekers maakt TaxiPro.nl binnenkort bekend.
Sessie 1: Interactieve workshop
Bezoekers van het Congres Contractvervoer gaat hierbij in groepjes discussiëren over bepaalde stellingen. Deze stellingen gaan over onderwerpen die in de latere sessies aan bod komen. Deze interactieve workshop biedt voor taxivervoerders en opdrachtgevers een uitstekende kans om met elkaar in gesprek te gaan over het contractvervoer. En vooral kennis op te doen van elkaars inzichten.
Sessie 2. Lager volume, hoger rendement in het doelgroepenvervoer
Het realiseren van een hogere bezettingsgraad is de meest simpele bezuiniging op het contractvervoer. Dat is goedkoper voor de opdrachtgever en levert meer rendement op voor de taxivervoerder. Om dat te realiseren moeten gemeenten en provincies keuzes durven maken. Knijpen in volume, niet in kwaliteit.
Onderwerpen:
- Budgetfinanciering in plaats van open eind-financiering
- Piek- en daluren, stimuleer cliënten in de daluren te reizen
- Besparen door vaste routes en tijden in het wmo-systeem te introduceren
- Combineren wmo-vervoer, awbz, leerlingenvervoer in één systeem. Op welke manier kan het wel?
- Ruimte in bestek voor taxi-ondernemers om lokale overheden helpen te bezuinigen
Sessie 3: Regiecentrales en inzet ov voor doelgroepenvervoer
De beste bezuinigingsmaatregel is het doelgroepenvervoer gedeeltelijk te laten uitvoeren door het openbaar vervoer. Maar hoe bereik je dat als opdrachtgever? En hoe zit het dan met indicatiestelling? Wat kan de rol van de regiecentrale en taxibedrijven hierin zijn? Wat zijn de resultaten van diverse pilots die hiermee gedraaid zijn?
Onderwerpen:
- Cliënten doelgroepenvervoer indiceren voor gebruik openbaar vervoer. Hoe doe je dat?
- Wat kan een regiecentrale opleveren? En hoe ver gaat de regievoering dan?
- Is het scheiden van regie, uitvoering en beheer belangrijk?
- Wat doe je publiek en wat privaat?
- Combineren taxi en OV. Welke (on)mogelijkheden zijn er?
Sessie 4: Aanbestedingen; voer voor advocaten
Aanbestedingen monden vaak uit in juridische gevechten. Daar wordt onder de streep vaak niemand beter van. Want het zorgt voor vertraging en een hoop kosten. Er zijn diverse manieren om hierbij toch winnend uit de strijd te komen, zowel in aanvallend als verdedigend opzicht.
- Hoe kan de opdrachtgever een dure en slepende rechtszaak voorkomen?
- Hoe kunnen taxibedrijven een gunning succesvol aanvechten?
- Een sessie vol met tips, trics en aansprekende voorbeelden.