Directeur TCA: ‘Taxi-platformen een gevaar voor de taxibranche’

Hedy Borreman, TCA

TCA-directeur Hedy Borreman ziet in taxiplatformen als Uber een gevaar voor de taxibranche. De lage tarieven voor Uber-taxi’s worden volgens haar over de ruggen van de chauffeurs mogelijk gemaakt.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Vincent Krabbendam

15 reacties op “Directeur TCA: ‘Taxi-platformen een gevaar voor de taxibranche’”

Jorg|08.08.21|21:56

Ali Ates – Taxipro 09-04-20

“Maar ik denk dat het voor mij telaat is want ik heb naast die 1500euro ,ook lening heb aangevraag voor zakelijke vaste kosten.
Daar heb ik al aangegeven dat per maand 750 zakelijk vaste kosten heb.”

Ali Ates – Taxipro 17-04-20

“Ik heb nog omzet ,maar winst moet nog zien.
Ik wens iedreen sterkte in deze zware tijd.”

Wie verteld er nu een onzin verhaal? Wit voetje aan het halen bij Uber Ali ?

Peter Vriens|07.08.21|18:55

Je kunt er voor kiezen meerdere, ook hogere tarieven in je taximeter te programmeren. Dat is toegestaan.
Die kun je dan dynamisch gebruiken net als Uber .
Je maakt voorafgaande de rit er afspraken over met je klant.
Wanneer je b.v. in ander dorp moet komen voorrijden en daar een ritje moet doen kom je met het normale tarief niet uit.
Een uur wachtten voor €24 p,u. (Meter tarief) bij file, is niet van deze tijd. Dat kan dus ook anders met meerdere tarieven in je meter.

Holland Taxi Peter Walgreen|07.08.21|14:08

Uber staat in ons land met vele zaken kennelijk boven de wet, natuurlijk te gek voor woorden.

Abdullah cicek|07.08.21|13:09

voor reguliere taxi heb maximaal tarif ingesteld door knv en mag niet meer dan dat rekenin maar uber of bolt wel dynamische tarief..!!
Is dat niet belachelijk?

Rex Urban|07.08.21|12:03

@ Ali, Zijn de z.g. dynamische ritjes toegestaan ? De max. tarieven zijn toch voorgeschreven door de Overheid.
Waarom investeert TCA / Hedy Borreman niet zelf in een vergelijkbare app ?
Keuze voor de klant en daarmee doorbreek je de monopolie positie van degelijke platforms.
De komst van de BCT verstoort deze marktwerking doordat er geen bedrijven in ons land over zijn die dergelijke app’s aanbieden waardoor je daarvoor naar elders moet. Gevolg van fout beleid door ILT, KNV.

Holland Taxi Peter Walgreen|07.08.21|10:22

Nee hoor Taxi Volendam,
Ik kan het aantonen door bijvoorbeeld mijn dienststaten die ik al jarenlang print en bewaar.

Taxi Volendam|07.08.21|10:06

Met zo’n omzet per uur is waarschijnlijk je taximeter op hol.

Holland Taxi Peter Walgreen|06.08.21|20:36

Geloof het of niet, maar ik rij zelf gemiddeld (aantoonbaar) iets meer dan € 60.00 bruto omzet per uur.
(Overigens is mijn bedrijf te koop omdat ik begin volgend jaar ga emigreren naar Spanje)

Abdullah cicek|06.08.21|13:21

Volgens mij meneer ali ates spreek niet waarheid je kreeg ook regelmatig ritten van 10 of 15 km zelfs 25km afstand om klant te ophalen met drukte vooral in Amsterdam zou nooit lukken in 35 uur online en met ritten gemiddeld 4 of 5€ 1000€ kunnen maken maak jou omzet openbaar dan geloof ik

Martin Hollander|06.08.21|11:35

Die meneer Ali Atas zegt dat hij 1000 euro per 35 uur maakt. Volgens mij rijdt die meneer niet echt. Want UBER pakt ook nog eens 25%. Dus zijn bruto uurloon is nog veel hoger. Knap hoor. Zal wel een faker zijn.

Duco Douwstra|06.08.21|08:31

Dus Ali heeft een gemiddelde omzet van € 28,57 per uur, gezien de omzetten van andere straattaxi chauffeurs waarvan velen met de helft al blij zijn lijkt mij dat sterk maar oké. Uber is op oneerlijke wijze bevoordeeld door de overheid, door het afschaffen van de vakbekwaamheid kon daardoor plotseling iedereen Zzp-er worden ZONDER loonbelasting, WW en arbeidsongeschiktheid premie, zwartwerken in zwaar gesubsidieerde dure auto’s rijden, soms met een apotheek aan boord enz. plus taxi’s verpachten

Ali Ates|05.08.21|23:49

Ik rij 20 jaar

Ali Ates|05.08.21|23:48

Wat een onzin ik maak met uber 1000 euro per week in 35 uur online .
Ik rij 20 jaar taxi 🚕 in Amsterdam nog nooit zo makkelijk geld 💰 verdient.
Achter elkaar ritjes hoef ook geen onnodige rondjes .
En trouwens niet elke ritje is voor bodem prijs heb ook veel dynamische ritjes waar de prijs verdubbeld.
Dus aub ophouden met onzin verhaal vertellen

Hans de Koning|05.08.21|18:38

Als de hele branche één front zou vormen tegen dit soort platforms, en men er gewoonweg niet voor zou rijden, dan was het snel klaar met het concurreren op prijs over de rug van chauffeurs. Maar leg dat de knuppeltjes die net van de pizza brommer afkomen maar eens uit.

Stef Bouwhuis|05.08.21|11:06

De ontwikkeling van dit nieuwe type bemiddelingsplatformen, die feitelijk niet bemiddelen, maar directief aansturen, is een aanslag op de markt van taxibedrijven en organisaties, die een gezond inkomen voor hun beroepschauffeurs nastreven. Daar waar de start-up-style innovators investeerders-miljoenen kunnen verbranden (‘money-burners’), moeten gewone bedrijven vanaf dag één rendement maken. Deze strijd is niet te winnen, tenzij je zelf dit disruptieve systeem adapteert!